Tietoa meistä

Martat juhlivat 125-vuotista taivaltaan vuonna 2024. Juhlavuoden teemana on metsä. Metsässä ja lähiluonnossa liikkuminen, mm. marjastus, sienestys ja vaikkapa luontopolulla käyminen, lisää hyvinvointia ja vahvistaa luontosuhdetta. Juhlavuonna juhlimme monimuotoisia metsiä, metsäsuhdetta ja luonnonantimia.

Vuosi 2024 on marttajärjestön strategiakauden viides vuosi. Toiminnallemme tärkeitä periaatteita ovat yhdessä tekemisen ilo, kestävät valinnat ja avoimuus.

Pirkanmaan Kansainväliset Martat

Me marttailemme kansainvälisesti!

Tavoitteenamme on tukea sekä suomalaisten että maahanmuuttajien toimimista kansainvälisessä ympäristössä, madaltaa raja-aitoja sekä ennakkoluuloja ja lisätä erilaisten kulttuureiden osaamista ja ymmärrystä marttailun keinoin. Toiminnallamme on siis samanaikaisesti sekä jäseniä viihdyttävä että yhteiskunnallinen fokus.

Tiedon, kulttuurin ja kokemusten jatkuva vuorovaikutus on marttailumme ytimessä!

Olemme kiinnostuneita uusista ja erilaisista kulttuureista ja kotoutumisesta. Haemme mielelämme kokemuksia ja näkökulmia myös kehitysyhteistyöstä.

Järjestämme ruoka- ja käsityöiltoja eri kulttuurien teemoilla, kuulemme asiantuntialuentoja, toimimme monikulttuurisen työn vapaaehtoisina ja vaikka mitä muuta!

Kansainvälisten marttojen toiminta painottaa kulttuurien moninaisuutta, yhdessä tekemistä ja avoimmuutta!

Martan hissipuhe:

Martat on rohkea ja vahva yhteisö, joka edistää kaikenlaisten perheiden arkea.

Järjestön asiantuntijat ja jäsenet - martat - ovat hiilineutraalin kodin, ruuan ja kestävän kulutuksen osaajia. Tiedostamme maapallon rajat ja kohtuullisen kulutuksen välttämättömyyden.

Toiminnassamme korostuvat käytännölliset ja vaikuttavat ratkaisut. Martat ovat muutoksen tekijöitä!

Arvomme:

💙 Martat muuttavat maailmaa tekemällä pieniä asioita isosti

💙 Marttojen toiminnan lähtökohtana on ympäristölle, taloudelle ja terveydelle kestävät valinnat

💙 Yhdessä tekemisen ilo

💙 Elinikäinen oppiminen

💙 Avoimuus- hyvä arki kuuluu kaikille

💙 Marttailu on hauskaa!